Stop pre vymyslené zľavy obchodníkov. Nový zákon má zabrániť umelej tvorbe cien pri obľúbených výpredajoch

Ilustračná snímka. Zdroj FOTO: pixabay.com

Predajca už nebude môcť uviesť zľavu zavádzajúcim spôsobom – že preškrtne cenu, ktorú pár dní pred tým umelo zodvihol, pričom uvedie, že na produkt dáva 70-percentnú zľavu, keď v skutočnosti ide o oveľa nižšie zlacnenie. Po novom sa bude môcť odvolať len na cenu, ktorá platila 30 dní pred znížením ceny.

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý má takýmto praktikám obchodníkov zabrániť, už schválila vláda, odobriť ho musí ešte parlament.

Nové pravidlá majú zaručiť ochranu spotrebiteľov pred umelým navyšovaním cien vo výpredajoch, akým je napríklad aj veľmi obľúbený Black Friday. Spotrebiteľov však majú ochrániť aj pred falošnými recenziami, ktoré produkt „naoko“ vychvaľujú, čím dopomáhajú jeho predaju. Tie sú v súčasnosti u internetového predaja časté a prihliadajú na ne pri online nákupoch mnohí zákazníci, ktorí ich berú ako relevantné odporúčania.

Zákon má chrániť spotrebiteľa aj pred falošnými recenziami produktov. Zdroj FOTO: pixabay.com

Zákon navyše prináša spotrebiteľom rýchlejšiu reklamáciu aj odškodnenie. Obchodníkom zase dáva druhú šancu, ak totiž pochybia, nemusia dostať pokutu alebo sa im pokuta zníži, ak dobrovoľne chybu napravia.

Zákon o ochrane spotrebiteľa, tak ako ho schválila súčasná vláda, už v takmer rovnakom znení prerokoval aj bývalý parlament, vetovala ho však prezidentka. „Predkladáme to v tej istej podobe, ako to predložili do parlamentu na júnovej schôdzi, hlasovalo sa o tomto zákone. Aplikovali sme len nejakú menšiu pripomienku ministerstva financií,“ povedala ministerka hospodárstva Denisa Saková (Hlas-SD) pre rtvs.sk.