Narodenie dcéry jej obrátilo život naruby. Napriek tomu vytvorila luxusnú značku, ktorá diktuje módu aj dnes

Život návrharky

V roku 1909 začali objednávky detského oblečenia prevyšovať objednávky klobúkov. Jeanne Lanvinová mala pocit, že je čas, aby jej módny dom vstúpil do novej éry. V roku 1909 preto otvorila oddelenie pre mladé dámy a ženy. Matky a dcéry prichádzali a spoločne si vyberali oblečenie. Výtvory spoločnosti Lanvin ponúkali denné oblečenie, večerné šaty, kabáty a spodnú bielizeň. Svojou ponukou nadchli celý Paríž.

Ambiciózna a odhodlaná Jeanne Lanvinová sa ešte v tom roku stala členkou parížskej módnej rady Chambre Syndicale de la Couture (Parížska módna rada) a zmenila tak svoj status z jednoduchej mlynárky na uznávanú návrhárku. Ako matka aj podnikateľka bola zdržanlivá a vyhýbala sa spoločenským udalostiam. V elitnom kruhu parížskej smotánky sa necítila vo svojej koži. Mala vrodený talent na podnikanie, ale bola tiež aj vizionárkou. Veľmi skoro si uvedomila, že úspech módneho domu nespočíval len na kreáciách obchodu.

Na snímke Jeanna Lanvinová. FOTO DR / Patrimoine Lanvin

Počas udalosti, ktorú v roku 1920 usporiadal módny návrhár Paul Poiret, sa Jeanne Lanvinová stretla s renomovaným architektom – dekoratérom Armandom-Albertom Rateauom, ktorý práve absolvoval slávnu École Boulle. Spoločne sa rozhodli vytvoriť pavilón, ktorý bol venovaný umeniu žitia na 15 Rue du Faubourg Saint-Honoré. Obchod ponúkal vyberaný nábytok, koberčeky, záclony, vitráže, tapety a ďalšie veci v najčistejšom štýle éry Art Deco.

Legendárne parfémy

V roku 1924 vznikli parfumy značky Lanvin, pretože parfum bol považovaný za nevyhnutný doplnok každého dámskeho toaletného stolíka.

Prvým úspešným parfumom bol parfém My Sin, ktorý dobyl nielen Európu, ale aj Spojené štáty. Výnimočným sa stal od uvedenia na trh v roku 1925. Vo roku 1927 sa vo Francúzsku zrodila legendárna vôňa Arpège.

Až vo roku 1927 sa vo Francúzsku zrodila legendárna vôňa: Arpège. Zdroj: Studio Lipnitzki / Roger-Viollet

K 30. narodeninám chcela Jeanne venovať svojej milovanej Marguerite jedinečný parfém, ktorý neachala vyvinúť renomovaným tvorcom parfémov Andrém Frayssem. Flakón vône navrhol slávny Paul Iribe. Je na ňom motív ženy držiacej za obe ruky svoju dcéru. Keď Marie-Blanche prvýkrát zacítila vôňu tejto kompozície s tónmi bulharskej ruže, jazmínu, zimolezu a konvalinky, zvolala: „Je to ako arpeggio.“ Bol to úplný úspech a Arpège sa stal hlavným symbolom lásky Jeanne k svojej dcére.