Pokuty za rýchlosť platím ako každý smrteľník, vraví jediná slovenská driftérka Nina. Na cestách je neprehliadnuteľná

Ani Nine policajti pokuty neodpúšťajú. Foto: Archív NZ

Je krásna a miluje rýchlu jazdu. Nina Zagoždžon je jediná slovenská driftérka a jedna z mála v celej Európe. Na svojom ružovom aute je neprehliadnuteľná.

Nina, kedy sa u vás prejavila vášeň k autám? Mali ste vzor v najbližšom okolí??

Nemala som žiaden konkrétny vzor, ale náš ujo kedysi vlastnil autovrakovisko a tam sme sa zvykli s kamarátmi z dediny hrávať, tam sa to celé začalo.

Ženy a autá sú častým terčom vtipov. Stretli ste sa aj s negatívnymi reakciami a posmeškami?

Stane sa, ale nerobím si z toho ťažkú hlavu, ak by som sa videla prvýkrát, tak si o sebe tiež asi myslím, že nie som dobrý šofér (smiech). Žijeme v dobe, kedy stereotypy sú súčasťou bežného života.

Vzťah k autám mala Nina už v detstve. Foto: FB NZ

O čo vlastne pri driftovaní ide?

Drift je odvetvie motoristického športu, ktoré spočíva v jazde riadeným pretáčavým šmykom, je to jedna z najmladších disciplín auto sveta a pochádza z Japonska. Dobre si ho ale pamätajte, lebo verím, že jedného dňa bude tak populárny ako Formula F1. Najťažšie pre mňa osobne sú battle, keďže v drifte sa preteká v tandeme, čo znamená dve autá sa šmýkajú za sebou, úlohou toho druhého je kopírovať stopu toho prvého. Tam prichádza tá ťažká časť, keď auto pred vami nejde ideálnu stopu, prípadne vtedy, keď mu z pneumatík ide toľko dymu, že momenty prehodov si vyslovene musíte tipnúť, keďže absolútne nič nevidíte.

Ste nielen skvelá šoférka, ale aj krásna žena. Čo policajti? Ako na toto spojenie reagujú? Odpustia vám pokutu?

Sú vždy veľmi milí, zaujímajú sa o moje auto, ale pokuty platím normálne ako každý smrteľník.

Cez víkendy robí školu driftu, kde učí začiatočníkov jazdiť bokom. FOTO: Archív NZ

Nielen vy, ale aj vaše auto je neprehliadnuteľné svojou ružovou farbou…

Moje závodné a každodenné auto majú rovnaký polep, veľa ľudí si preto myslí, že sa jedná o jedno a to isté auto, ale nie je to tak. Moje auto na bežné jazdenie je MK5 Toyota Supra, s úpravou na 450 koní. Moje závodné auto je Nissan 350z so swapnutým motorom z japonskej MK4 Supry, legendárnym 2jz, momentálne ho mám nafúknuté na 600 koní.

Je driftovanie drahý šport? Pri driftovaní asi najviac trpia pneumatiky. Ako časti ich meníte?

Žiaľ, ako každý motoršport a niekedy ešte viac, keďže počas preteku jazdec zoderie aj viac ako 15 sád pneumatík

Počas pretekov zoderie aj 15 sád pneumatík. Zdroj: FB NZ

Čomu sa aktuálne venujete?

Keďže si väčšinu svojich koníčkov hradím sama (okrem sponzorských darov), pracujem na niečom neustále. Pracujem ako projektová manažérka, cez víkendy robím školu driftu, kde učím začiatočníkov jazdiť bokom a vo voľnom čase trénujem so Slovak Action Company, čo je skupina kaskadérov, s ktorými chodíme robiť na rôzne slovenské aj zahraničné produkcie. Okrem toho mám dielňu, kde reštaurujeme staré japonské kúsky, momentálne pracujeme na Nissane 300zx a Nissane R32 GTST. Spolu s tímom sa aj učíme japonsky, lebo máme v budúcnosti veľké plány. Taktiež som si založila babský autoklub, kde máme 60 členiek, veľa mi pomáhajú s čímkoľvek treba a sú mi vždy oporou. Som taktiež gamer a twitch streamer, a keď prídem večer unavená z práce domov, tak si vždy niečo dobré zahrám spolu s dobrou komunitou, ktorú som si vybudovala, niekedy robíme aj live streamy z pretekov a podobne.

Ninu a dievčatá z Car Girls clubu môžete stretnúť osobne už túto sobotu v rámci charitatívnej akcie v Senci. Zdroj FOTO: Archív NZ

Najbližšie chystáme akciu v spolupráci s bezdotykovou umyvárkou, kde spolu s dievčatami z Car girls clubu pôjdeme taktiež podporiť dobrú vec. Pozývam všetkých už túto sobotu 7. mája na umyvárku na zjazde na Senec z D1. Zastavte sa, umyte si auto a ešte podporíte správnu vec, peniažky poputujú do združenia na pomoc rodinám so zdravotne postihnutými deťmi a mladistvými – Nezábudka.