Neviete, ako by ste mohli zvýšiť predaj produktov na svojom e-shope? Pozrite si rady odborníkov

Ilustračná snímka. FOTO: pixabay.com

Správanie nakupujúcich sa neustále mení. Váš internetový obchod musí s týmto trendom držať krok, aby bol relevantný a bol bližšie k potenciálnym zákazníkom. V tomto článku vám prinesieme najaktuálnejšie tipy, ktoré vám pomôžu zlepšiť váš online obchod a zvýšiť jeho výkonnosť.

Reklamy na sociálnych sieťach
Správne nastavená reklama na sociálnej sieti vám vie priniesť množstvo nových zákazníkov. Proces nastavovania reklám nie je náročný, no vytvoriť reklamy tak, aby boli efektívne, vyžaduje skúsenosti a vedomosti. Ak s reklamnými kampaňami nemáte skúsenosti, obráťte sa radšej na odborníka, ktorý vám ich pomôže nastaviť. Ak by ste sa rozhodli nastaviť si reklamy sami, bude lepšie, ak budete propagovať konkrétny produkt, nie e-shop ako taký. Pri konkrétnom produkte viete zacieliť reklamu na špecifickejšiu cieľovú skupinu a zvýšiť tak počet ľudí, ktorí na reklamu zareagujú. Ak však nemáte peniaze na investovanie do reklám, môžete sa inšpirovať týmto článkom, kde sme sa zaoberali tým, ako zvýšite návštevnosť svojej webovej lokality zadarmo.

Zlepšenie vizuálu e-shopu
Po tom, ako sa vaši noví potenciálni zákazníci dostanú na váš e-shop, nesmie ich od kúpy odradiť to, ako váš e-shop vyzerá. Taktiež je veľmi dôležité, aby každý jeden element na stránke mal svoju úlohu a aby tú úlohu efektívne plnil, inak sa návštevníci vo vašom internetovom obchode môžu stratiť.

A čo teda môžete spraviť pre zlepšenie vizuálu? Skúste dať váš e-shop do rúk niekomu z cieľovej skupiny potenciálnych zákazníkov, nič mu nehovorte a sledujte, čo bude daný človek robiť. Možno zistíte, že nejaká sekcia e-shopu užívateľov vyslovene odrádza od kúpy alebo že po prečítaní nejakého paragrafu rovno vkladajú produkt do košíka. Dané poznatky následne skúste zapracovať do dizajnu stránky.

Druhú vec, ktorú môžete skúsiť, je zamyslieť sa, či každý váš produkt je vo vhodnej kategórii a je pre používateľov jednoduché ho nájsť.

Ilustračná snímka. FOTO: pixabay.com

Kvalitný popis produktov
Ak niekto hľadá konkrétny produkt, väčšinou začne hľadať cez Google alebo cez iný vyhľadávač. Preto je nevyhnutné mať dobre napísaný popis produktu, podľa ktorého môže byť váš e- shop nájdený. Za účelom maximálnej efektivity je vhodné mať dva popisy produktov:

  • Jeden, v ktorom je produkt opísaný veľmi všeobecne a je v danom texte použitých veľa kľúčových slov. Tie zabezpečia, že sa pri hľadaní na Google zobrazí práve váš e-shop na popredných priečkach.
  • Druhý, ktorý bude detailne opisovať produkt a jeho benefity a vlastnosti. Tento popis je dôležitý najmä pre nakupujúcich, ktorí niečo o produkte už vedia, ale chcú sa o ňom dozvedieť viac.

Porovnanie cien produktov
Môžete využiť služby jedného z niekoľkých porovnávačov cien (napríklad Heureka). Do takéhoto agregátora produktov zadáte vlastné produkty a návštevníci v ich v ňom nájdu. Nebude to však zadarmo. Musíte si predplatiť kredit, z ktorého sa vám za každé prekliknutie užívateľa na vašu stránku strhne malá čiastka. Investícia do porovnávačov cien je však vysoko návratná, najmä ak váš e-shop nenavštevujú tisícky ľudí denne.

Ilustračná snímka. Zdroj: heureka.sk